اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن(۱)

مرداد ۶, ۱۳۹۵
Weight-Loss-Mistakes.jpg

همه‌ی ما می‌دانیم که اغلب افرادی که احساس چاقی و فرسودگی می‌کنند به ناچار بیشتر ساعات خود را در باشگاههای ورزشی می‌گذرانند و همواره بعد از خوردن یک کلوچه معمولی خود را سرزنش می‌کنند.

مطمئنم شما هم تا به حال رژیم‌های متعددی را امتحان کرده‌اید و همیشه از بازگشت مجدد وزن خود شکایت دارید. با این که موفقیتهای به دست آمده از رژیم‌های غذایی چندان قابل توجه نیست اما افراد بی‌شماری هرساله سعی می‌کنند با این روش‌ها وزن خود را کم کنند. با وجود اینکه این افراد به‌طور ویژه‌ای به دنبال کاهش وزن خود هستند اما اغلب روشی درست برای دور ریختن کیلوهای اضافی خود پیدا نمی‌کنند و چنانچه کاهش وزنی هم داشته باشند همواره در مرحله حفظ وزن به دست آمده با مشکل مواجه می‌‌‌گردند.

در طول انجام تحقیقاتم دریافتم که بسیاری از ما دچار عادات غلطی هستیم که عمده مشکل ما را تشکیل می دهند از این رو با بررسی‌های انجام گرفته تصمیم گرفتم به بررسی این موضوع بپردازم و دریابم چرا بعضی از این عادات مضرند و و چه افرادی باید از آنها اجتناب کنند. در زیر به عمده اشتباهاتی که افراد در طول کاهش وزن خود مرتکب می شوند اشاره می‌نمایم.

اولویت ندادن به خودمان

در قدم اول ایجاد تغییر در شیوه‌ی زندگی و داشتن کاهش وزن موفق مستلزم توجه ویژه به خودمان می‌باشد مادامی که ما رسیدگی به کار، خانواده و زندگی اجتماعیمان را مهمتر از خود بدانیم با شکست‌های پی در پی در رژیم غذایی‌مان مواجه خواهیم شد و شکست‌های بسیاری را تجربه خواهیم کرد چرا که برای ایجاد تغییر عادات  برای خودمان وقت نمی‌گذاریم. گاهی اوقات لازم است کمی خودخواه باشید. سعی کنید برای رفتن به فروشگاه موادغذایی، برنامه ریزی برای وعده‌های غذایی‌تان و ورزش کردن وقت بگذارید، تا زمانی که به خودتان اولویت ندهید نمی‌توانید به نتیجه‌ای که خواهان آن هستید برسید.

توجه بیش از حد به کالری غذاها

بیشتر افراد بر این باورند که با کاهش کالری دریافتی خود کاهش وزن به سادگی به دست می‌آید. در نتیجه انرژی لازم روزانه خود را دریافت نمی‌کنند و معتقدند که رژیم کم کالری راه‌حلی سریع و مناسب می‌باشد. متخصصان تغذیه معتقدند مردم با توجه بیش از حد به کالری‌ها از توجه به کیفیت غذاها دور می‌مانند چرا که بین خوردن ۲۰۰۰ کالری غذای سالم با خوردن همان میزان کالری از غذاهای فست فود تفاوت بسیاری وجود دارد. پس به خاطر داشته باشید در کنار کاهش کالری دریافتی‌تان همواره به کیفیت مواد غذایی مصرفی‌تان نیز توجه داشته باشید و همواره از نیاز واقعی بدنتان آگاه باشید.

Weight-Loss-Mistakes

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.