11.png

مطالعاتی که به روغن نارگیل برای کاهش وزن پرداخته اند نشان داده اند که روغن نارگیل می تواند در کاهش دور کمر موثر باشد، اما منجر به کاهش وزن چشمگیر یا بهبود شاخص توده بدنی (BMI) نمی شود.

روغن نارگیل یک روغن گرمسیری است که از میوه خشک شده درخت نارگیل حاصل می شود. طرفداران می گویند که این روغن حاوی یک نوع اسید چرب اشباع شده سالم (اسید لوریک) می باشد که بدن شما خیلی سریع برای انرژی آن را می سوزاند.

روغن استخراج شده از نارگیل تازه مقدار نسبتا زیادی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط دارد که به نظر می رسد در بافت چربی ذخیره نمی شود و مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند عمل می کنند. اینکه برخی از افراد روغن نارگیل را یک روش برای کاهش وزن می پندارند، تا حدی بخاطر مطلب بالاست.

با این حال، روغن نارگیل سطح کالری و اسید چرب بالایی دارد. روغن نارگیل از گوشت خوک هم اسید اشباع شده بیشتری دارد.

مطالعات کوتاه مدت نشان داده اند که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط مانند اسید لوریک، کلسترول سرم لیپوپروتئین کم چگال (LDL) را به اندازه اسیدهای چرب با زنجیره بلند بالا نمی برد.

با این حال، مطالعات بلند مدت کمی وجود دارد که به رابطه بین روغن نارگیل و سلامت قلب نگاهی انداخته باشند.

علاوه بر این، یک قاشق غذاخوری حاوی ۱۳٫۶ گرم چربی و ۱۱۷ کالری می باشد. مصرف بیش از حد ، کالری بیش از حد به شما می دهد، که به بدن شما این سیگنال را می دهد که الان وقت ذخیره چربی بیشتر است. حتی اگر چربی ذخیره شده مستقیما از روغن نارگیل بوجود نیاید، دوز بالای روغن نارگیل می تواند غیرمستقیم منجر به افزایش وزن شود.

اگرچه خوردن روغن نارگیل در حد اعتدال منجر به آسیب جدی به سلامت شما نمی شود، اما بعید است در زمینه کاهش وزن به شما کمکی کند. برای کاهش وزن بلند مدت و موفق، به همان اصول مذکور پایبند باشید یعنی برنامه غذایی سالم و ورزش.

 

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.