untitled.png

اینترنت پر است از لیست غذاهای با کالری منفی ، غذاهایی که برای هضم شان انرژی بیشتری نسبت به غذاهای با کالری نیاز است. بسیاری از این غذاها پیشنهاد شده میوه ها و سبزیجات هستند، که می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند. اما احتمالا ، این ها مواد غذایی با کالری منفی نیستند.

نظریه این است که شما با خوردن مقدار زیادی غذای با کالری منفی می توانید وزن خود را کاهش دهید. کرفس یک نمونه ذکر شده برای این ادعاست، که عمدتا از فیبر و آب تشکیل می شود. طرفداران ادعا می کنند که برای هضم این مواد، بیشتر از مقدار کالری کسب شده، باید کالری بسوزاند.

واقعیت اینجاست. در طول روز، حدود ۵ تا ۱۰ درصد از مصرف انرژی تان مربوط به هضم و ذخیره سازی مواد مغذی مواد غذایی می شود. مواد غذایی ای که کالری کمتری دارند، مانند کرفس و دیگر سبزیجات غیرنشاسته ای، کالری کمی دارند اما با این حال برای هضم شدن به انرژی نیاز دارند. این بدان معناست که از لحاظ نظری ممکن است که ماده غذایی تحت عنوان کالری منفی وجود داشته باشد، اما هیچ مطالعه علمی معتبری ثابت نکرده است که چنین غذاهایی، این اثر را داشته باشند. با این حال، حتی اگر سبزیجات غیرنشاسته ای با کالری منفی نباشند، کم کالری هستند و انتخاب خوبی برای یک رژیم غذایی عمدتا گیاهی می باشند.

مهم ترین نکته: پیروی از رژیم های غذایی سخت که فقط خوردن چند غذا را توصیه می کند، می تواند باعث شود که مواد مغذی مهمی را از دست بدهید. روش صحیح کاهش وزن، اتخاذ سبک زندگی سالم است که شامل رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم می شود.

مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.