توصیه های تغذیه ای برای افراد دارای کمبود وزن

مهر ۱۱, ۱۳۸۹ 0

۱٫ برای افزایش مصرف غذای بایستی از مقدار کم شروع و به تدریج بر حجم غذای مصرفی خود بیافزاید. در این مسیر استفاده از دسر های پر انرژی بعد از غذا مفید فایده است.

۲٫ یک پیاده روی منظم و آرام یا نرمش های آرام در عملکرد بهینه رژیم غذایی در شما کمک بسیاری می کند بخصوص قبل از صبحانه.

۳٫ هرگز به جهت لاغری خود را دچار واهمه و فشار های روانی نشوید زیرا ناراحتی های روانی اثر سو در روند وزن گیری شما خواهد داشت بدانید در هر صورت چاقی و اضافه وزن بسیار خطرناکتر از کمبود وزن است.

۴٫ معده افرادی که کمبود وزن و همزمان کاهش اشتها دارند جمع شدگی دارد. فلذا برای باز شدن معده و برگشت به وضع نر مال ، زمان و مداومت لازم است. افزایش تدریجی غذا بهترین راه حل است.

۵٫ اضافه کردن وزن خیلی مشکل تر از کم کردن وزن می باشد . در حالی که برای افراد چاق ماهیانه کاهش ۲ تا ۴ کیلو گرم توصیه می شود گفته می شود افرادی که کمبود وزن دارند در صورتی که ماهیانه یک کیلو گرم اضافه وزن پیدا کنند روند مناسبی را آغاز نموده اند.

۶٫ اگر عادت به صرف صبحانه ندارید تاکید می نمایم حتما صبحانه را میل نمایید در غیر این صورت به کاهش اشتهای خود کمک نموده اید

۷٫ در مورد مصرف مغز ها و دانه های روغنی جهت سهولت کار می توانید از آسیاب شده مخلوط مغز ها استفاده کنید ، یعنی مقداری از مغز های مختلف را بکوبید و با عسل یا شکر مخلوط نمایید و هر روز ۴_۳ قاشق میل نمایید.

۸٫ مصرف گیاهان برگ سبز( مثل سبزی خوردن) و انواع سالاد فصلی را حتما داشته باشید بد نیست در کنار میوه ها از ابمیوه ها ی تازه نیز استفاده کنید. البته مطمئنا مصرف بستنی از چیپس برای سلامتی شما بهتر است

۹٫ هیچ گاه موقع عصبانیت ، عجله یا اضطراب سر سفره ننشینید.

۱۰٫ مصرف مولتی ویتامین و دارو های اشتها اور در صورتی که تحت نظر و صلاحدید پزشک باشد می تواند به روند بهبودی شما کمک موثری نماید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.

 


New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.