رژیم غذایی کاهش وزن

مرداد ۲۶, ۱۳۹۵
images-3.jpg

رژیم غذایی کاهش وزن با سوپ درمانی و سم زدایی بدن

سوپ درمانی؛سم زدایی، رژیم غذایی کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی

قدرت شفابخشی سوپ موضوعی است که مادربزرگ‌ها و دانشمندان هر دو با آن موافقند. مصرف سوپ یکی از مهمترین عوامل کمک کننده به کاهش وزن شماست که می تواند باعث ارتقا سیستم ایمنی بدنتان گردد.

در این جا قصد داریم به منافعی که از قدرت شفابخشی حیرت انگیز سوپ به دست آورید صحبت کنیم.

قدرت شفابخشی سوپ

یک مثل چینی قدیمی می گوید یک دکتر خوب ابتدا برای درمان به سراغ غذا می رود و سپس به داروها متوسل می شود. یک سوپ شفابخش می تواند اولین قدم در جهت حفظ سلامتی شما و اجتناب از بیماری باشد. ارزش درمانی سوپ از این جهت حائز اهمیت است که مواد مغذی موجود در عناصر تشکیل دهنده آن به راحتی می توانند در بدن شما جذب گردند.

در این جا تعدادی از نکات شفابخشی سوپ که باعث بقا سلامتی و طول عمر شما و همچنین رژیم غذایی کاهش وزن می شود ذکر می کنیم:

رژیم غذایی کاهش وزن با سوپ

در دنیای صنعتی امروز چاقی به صورت همه گیر در حال افزایش است. در نتیجه این موضوع نقطه شروعی برای افزایش سرعت ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، سرطان و دیابت می گردد. اما اگر شما حداقل یکبار در طول روز یک کاسه سوپ بخورید می‌توانید حساب خود را از این گروه جدا نمائید. سوپ کم نمک مغذی با دفع مواد زائد از بدن شما می تواند شما را به خوبی تغذیه نماید. بررسی‌ها نشان داده‌اند افرادی که در طول روز یک کاسه سوپ می‌خورند نسبت به کسانی که همین میزان کالری را از مواد غذایی دیگر به دست می‌آورند کاهش وزن بیشتری دارند. سوپ خانگی می تواند بهترین انتخاب باشد چرا که سوپ‌های کنسروی و آماده اغلب ممکو از نمک و حاوی افزودنی‌های شیمیایی می‌باشند.

توصیه ما این است که تا حد امکان از سوپ‌های حاوی سبزیجات تازه استفاده کنید. مواد شیمیایی که در ترکیبات قوطی‌های کنسرو موجودند باعث حمله به سیستم ایمنی و وارد کردن مواد سمی به داخل بدن می شوند.

سیستم ایمنی بدنتان را بسازید:

سیستم ایمنی بدن شما به مقدار کافی مواد معدنی برای عملکرد مناسب نیاز دارد. هنگامی که شما غذا را به تدریج بر روی حرارت ملایم طبخ می کنید باعث می شوید که خواص درمانی موجود در آن به تدریج وارد غذا گردد و مواد مغذی موجود در مواد غذایی حفظ گردند. فراموش نکنید که جوشاندن باعث تخریب نیمی از ویتامین‌های موجود در سبزیجات می‌شود از این رو حتما سوپ را بر روی حرارت خیلی ملایم بپزید.

سوپِ مقوی برای سیستم ایمنی

برای تهیه یک سوپ خوب و مقوی مواد زیر را به مدت ۳۰ دقیقه حرارت دهید:

کلم، هویج، زنجبیل تازه، پیاز، پونه کوهی، قارچ خوراکی و هر نوع سبزی موجود در آشپزخانه.

توجه کنید چنانچه از انواع خشک شده این مواد غذایی استفاده می کنید قبل از طبخ حتما آن را چند ساعتی خیس بگذارید.

هر کدام از این خوراکی‌ها خواص منحصر به فردی دارند مثلا کلم باعث افزایش توانایی بدن در جهت مقابله با عفونت‌ها می شود، زنجبیل باعث بهبود سیستم هضمی می‌گردد، سبزیجات بدن را سم‌زدایی و تصفیه می‌کنند. قارچ خوراکی حاوی کومارین، پلی‌ساکارید و استرول‌هاست و به همان میزان حاوی مقداری از ویتامین‌ها و موادمعدنی است که باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی می گردد و بقیه موادمغذی آن باعث بهبود سلامتی شما می‌گردند.  

این سوپ را هر روز برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان و برای رژیم غذایی کاهش وزن میل کنید.

بدنتان را سم‌زدایی کنید.

همانند سایر نوشیدنی‌ها سوپ هم باعث دفع مواد زائد از بدن شما می گردد. با انتخاب مواد غذایی تصفیه کننده خون باعث سلامت جسم خود می گردید. یک کاسه سوپ آبکی حاوی مواد مغذی و مفید بسیاری است. از جمله این ‌که باعث تقویت عملکرد کبد در راستای سم‌زدایی از بدن می گردد، التهاب را کاهش داده و باعث تجدید قوای بدن شما با مواد ضروری می گردد.

سوپِ تصفیه کننده مقوی

برای تهیه این سوپ مواد زیر را به مدت ۱ تا ۲ ساعت بر روی حرارت ملایم طبخ کنید:

رازیانه، کلم بروکلی، کلم، سیر، زنجبیل، کلم پیچ، تره فرنگی، قارچ خوراکی، خردل سبز، تربچه، جلبک دریایی، زردچوبه و شاهی.

در طول روز ۲بار هر بار به مقدار ۱ تا ۲ لیوان از این سوپ مقوی میل نمائید. البته می توانید این سوپ را به مدت ۱ هفته در یخچال نگه‌داری کنید، هرچند همیشه بهتر است که سوپ را تازه مصرف کنید زیرا هر روز که بگذرد ارزش تغذیه‌ای و درمانی آن کاهش می‌یابد. علاوه بر استفاده از این سوپ گیاهی مقوی می توانید از مکمل‌های گیاهی نیز استفاده کنید که با تصفیه داخلی باعث افزایش توانایی کبد برای تصفیه سموم می شود.

با یک سوپ دلچسب گرم شوید.

خوردن یک سوپ گرم چیزی است که در هر فصلی می توان آن را چشید. اما گاهی در هوای سرد تمایل بدن به خوردن سوپ بیشتر می شود. در هنگام طبخ سوپ می توانید انواع موادغذایی را که دارای طبع گرمی هستند نیز به آن بیفزائید. مواد غذایی دارای طبع گرم که می توان به سوپ اضافه کرد به قرار زیرند:

تره فرنگی، پیاز، شلغم، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، شاهی  کوهی، سیب زمینی، کدو، سیر، پیازچه و جعفری، با افزودن مقداری زردچوبه هم می‌توانید مقاومت بدنتان را در مقابل سرما بالا ببرید.

خیلی سریع خوب شوید.

قطعا هنگامی که بیمار می شوید مادرتان هیچ غذایی را شفابخش‌تر از سوپ برای شما نمی‌داند. چرا که سوپ و غذاهای آبکی انرژی زیادی برای هضم کردن نیاز ندارند و باعث تقویت بدن شما برای مقابله با عفونت می‌شوند. وقتی درباره قدرت شفابخشی سوپ صحبت می کنیم امکان ندارد که سوپ جوجه خانگی را فراموش کنیم. مطالعات نشان داد‌ه‌اند که خوردن سوپ جوجه باعث تجدید قوای بدن در موقع سرماخوردگی می شود و مانع التهاب می گردد. باعث بهبود احتقان بینی می گردد. با این حال ممکن است سوپ جوجه یکباره باعث بهبود بیماری شما نگردد اما باعث تسکین و کم شدن علائم می شود و مانع از تشدید علائم می گردد.

بسیاری از افراد داروهای گیاهی را در کابینت خود نگه می دارند تا در دوران بیماری از آن‌ها استفاده کنند. در طب چینی همواره برای درمان انواع بیماری‌ها از سوپ‌های مخصوص استفاده می کنند. امیدواریم شما هم قدرت شفا‌بخشی سوپ را تجربه کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم با این روش صاحب سلامت و طول عمر بسیار شوید.

شما می توانید با رژیم غذایی کاهش وزن طولانی‌، قوی و شاد زندگی کنید.

رژیم غذایی کاهش وزن

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.