High-protein-diet-1024x576-1024x576.jpg

برای اکثر افراد سالم، رژیم غذایی با پروتئین بالا مضر نیست، خصصوصا برای مدت زمان کم.

چنین رژیم هایی از طریق دادن حس سیری به شما، برای کاهش وزن مفید هستند. با این حال، خطرات استفاده از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با محدودیت های کربوهیدرات برای مدت طولانی هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اگر برای طولانی مدت از این روش استفاده شود، ممکن است چند مشکل پیش بیاید:

  • برخی از رژیم های غذایی با پروتئین بالا ورودی کربوهیدرات را چنان محدود می کنند که منجر به کمبود مواد مغذی یا فیبر ناکافی می شود، که این امر می تواند به مشکلات بدتری مانند بوی بد دهان، سردرد و یبوست منجر شود.
  • برخی از رژیم های غذایی با پروتئین بالا موادی مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب را در خود دارند، که می توانند موجب افزایش خطر بیماری قلبی شوند.
  • رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند عملکرد کلیه را در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی بدتر کند، چونکه بدن برای حذف تمام ضایعاتِ محصولات متابولیسم پروتئین دچار دردسر می شود.

اگر می خواهید از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید، پروتئین ها را هوشمندانه انتخاب کنید، انتخاب هایی مانند پروتئین سویا، لوبیا، آجیل، ماهی، مرغ بدون پوست، گوشت گاو بدون چربی، گوشت خوک و محصولات لبنی کم چرب. از گوشت های فرآوری شده (مانند سوسیس و …) اجتناب کنید. کیفیت کربوهیدرات ها بسیار مهم هستند.

کربوهیدرات های فرآوری شده را از رژیم غذایی تان حذف کنید و کربوهیدرات هایی را انتخاب کنید که از نظر فیبر بالا و سرشار از مواد مغذی باشند، مانند غلات کامل (سبوس دار) و میوه و سبزیجات.

قبل از شروع یک رژیم کاهش وزن، حتما با دکتر خود مشورت کنید. خصوصا اگر شما دچار بیماری کلیوی، دیابت و دیگر بیماری های مزمن هستید. به خاطر داشته باشید که کاهش وزن ممکن است موقتی باشد، خصوصا اگر مجددا روش قبلی خود را برای خوردن پیش بگیرید. بهترین برنامه غذایی، برنامه ای است که بلندمدت باشد.

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.