اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن (۲ )

مرداد ۷, ۱۳۹۵
Weight-Loss-Mistakes.jpg

اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن

اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن شامل موارد زیر میشود:

زیاده‌روی در خوردن مواد غذایی سالم

امروزه با پیشرفت علم و صنعت قفسه سوپرمارکت‌ها از مواد غذایی سالم و گیاهی پر شده است و بیشتر مواد غذایی دارای برچسب‌هایی با عنوان «صددرصد طبیعی» و «غلات کامل» می باشند. از این رو این باور برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود که چون این غذاها سالم هستند می توانند در مصرف آنها زیاده‌روی کرده و هرچقدر که می‌خواهند بخورند. وجود این برچسب‌ها تحسین برانگیز است اما این هرگز به معنای کم کالری بودن آنها نمی‌باشد. به همین دلیل افرادی که خود را گیاهخوار معرفی می‌کنند و مدعی استفاده از غلات کامل و سبوس‌دار هستند با داشتن تصور کم کالری بودن این مواد خود را در خوردن آزاد می‌دانند در نتیجه دچار اضافه وزن می‌شوند.

به عنوان مثال بسیاری از افراد با وجود اینکه همیشه به جای کره به نان تست خود روغن زیتون اضافه می کنند اما همواره از مشکل اضافه وزن رنج می‌برند. البته ما همچنان توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از روغن‌ها را دارید از روغن زیتون استفاده کنید اما پیوسته باید به مقدار مصرفی آن توجه داشته باشید.

مقایسه پیشرفت خود با دیگران

بسیاری از افراد تحت تاثیر رسانه‌ها همواره در حال مقایسه خود با بازیگران مشهور و مانکن‌ها هستند و با وجودی که می‌دانند کاهش وزن‌های سریع بسیاری مضر می‌باشند باز هم روش سالم خود را با انواع غیراستاندارد آن مقایسه می‌کنند. داشتن رقابت با دستانمان در جهت داشتن بدنی سالم و ایجاد تغییر شیوه زندگی خود می‌تواند انگیزه ما را تقویت نماید البته نه به این معنی که ما را به سمت یک رقابت ناسالم هدایت کند.

باید ذهن خود را از این افکار منفی رها کنید و همواره به خاطر داشته باشید که شما فردی منحصر به فرد هستید و نیاز‌های جسمی‌تان از دیگران متفاوت است. مقایسه خود با دیگران تنها باعث ایجاد احساس اشتباه در ما می گردد و ما را به سمت شکست سوق می‌دهد.

اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.