untitled-1.png

 

کافئین می تواند از دست دادن وزن را اندکی افزایش دهد یا از افزایش وزن جلوگیری کند، اما هیچ مدرک مستحکمی وجود ندارد که نشان بدهد افزایش مصرف کافئین منجر به کاهش وزن چشمگیر یا دائم می شود.

کافئین در بسیاری از نوشیدنی ها مانند قهوه، چای، نوشابه های انرژی زا و نوشابه های عادی؛ در محصولات حاوی کاکائو یا شکلات؛ و در بسیاری از داروها و مکمل های غذایی، از جمله مکمل های کاهش وزن یافت می شود.

اگرچه تحقیقات در خصوص رابطه بین کافئین و وزن نتایج قطعی ارائه نداده اند، اما نظریاتی وجود دارد که نشان می دهد چگونه کافئین بر وزن اثر می گذارد، از جمله این نظریات موارد زیر هستند:

  • سرکوب اشتها: کافئین می تواند تمایل شما برای خوردن را برای مدت کوتاهی کاهش دهد، اما شواهد کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که مصرف بلندمدت کافئین به کاهش وزن کمک می کند.
  • سوزاندن کالری: کافئین می تواند گرمازایی را تحریک کند، گرمازایی یعنی روشی که بدن شما از هضم غذا انرژی و حرارت تولید می کند. اما صرف این عمل، برای کاهش وزن چشمگیر کافی نیست.

برخی از مطالعات که به بررسی رابطه کافئین و وزن پرداخته اند، از کیفیت پایینی برخوردار بودند یا اینکه روی حیوانات آزمایش کرده اند که باعث می شود نتایج شان غیر قابل اعتماد و بدون تعمیم به انسان باقی بماند. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه بدون کافئین نیز می تواند منجر به کاهش وزن متوسط شود، که این یافته ها نشان می دهد که مواد یا عواملی بجز کافئین نیز می توانند در کاهش وزن نقش داشته باشند.

مهم ترین نکته در خصوص استفاده از محصولات کافئین دار برای کاهش وزن با احتیاط عمل کنید. اگر کافئین در حد اعتدال (۴۰۰ میلی گرم یا کمتر) توسط افراد بالغ سالم استفاده شود، عموما بی خطر است. مقدار بیش از حد کافئین می تواند موجب اضطراب، بی خوابی، تهوع، افزایش فشار خون و مشکلات دیگر شود. مخصوص کافئین و چربی زیادی دارند. بنابراین، بجای کاهش وزن، ممکن است دچار اضافه وزن شوند، اگر بیش از اندازه از این نوشیدنی ها مصرف کنید.

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.