تغذیه و زیبایی پوست و مو بهمراه زندگی سالم

مرداد ۱۶, ۱۳۹۵
P-healthyEating-enHD-AR1-1.jpg

تغذیه و زیبایی پوست و مو

چرا باید تغذیه سالمی داشته باشیم؟ (تغذیه و زیبایی پوست و مو)

 

چرا باید تغذیه سالمی را انتخاب کنیم؟

امروزه چاقی در جوامع مختلف و به ویژه در بین خانم‌ها رو به افزایش است. به نحوی که تقریبا حدود ۳/۱ زنان جهان دچار چاقی هستند و در این بین گروهی بیش از بقیه از این موضوع رنج می برند.

چاقی براساس مقیاسی به نام نمایه توده بدنی یا BMI اندازه گیری می شود که با توجه به ارتباط بین قد و وزن تعریف می شود. هنگامی که نمایه توده بدنی یک فرد افزایش می یابد در معرض خطرات جدی که سلامتی وی را تهدید می کنند قرار می گیرد. از آن‌جمله ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، پرفشاری خون و بعضی از سرطان‌ها افزایش می یابد. وزن یک فرد متاثر از میزان فعالیت فیزیکی، برنامه غذایی و ژنتیک وی می باشد. بنابراین داشتن یک برنامه غذایی سالم از مهمترین مسائلی است که میتواند به شما در داشتن وزن سلامت کمک نماید.

درواقع در اثر عدم تعادل انرژی چاقی رخ می دهد. به این ترتیب که اگر میزان کالری مصرفی شما برابر با مقدار کالری دریافتی‌تان باشد وزن شما ثابت باقی می‌ماند اما در صورتی که به نسبت مقدار کالری دریافتی‌تان، کالری کمتری مصرف کنید وزنتان افزایش می یابد بنابراین توجه به آنچه که می خوریم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

استفاده از هرم‌های غذایی یکی از مطمئن‌ترین راهها در جهت داشتن تغذیه سالم جهت تغذیه و زیبایی پوست و مو است:

هرم‌های غذایی به ما نشان می دهند که چگونه می توانیم از گروههای غذایی مختلف در برنامه خود استفاده نمائیم.

از آنجایی که خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست ما می توانیم در کنار لذت بردن از غذاها سلامت خود را نیز تامین نمائیم.

از این رو می توانیم از هرم غذایی به عنوان نقطه‌ی عطفی برای شروع یک برنامه غذایی سالم استفاده کنیم. براساس هرم‌های غذایی بهتر است تعداد واحدهای غذایی خود را از ۵ گروه اصلی انتخاب کنیم. با توجه به این که امروزه هرمهای غذایی مختلفی در دنیا ارائه شده است ما می توانیم از هرکدام از آنها برای داشتن الگوی غذایی خاصی برای خود استفاده کنیم. اما به طور کلی پایه همه‌ی هرم‌های غذایی براساس مطالب زیر بنا شده است که به اختصار ذکر می کنیم:

شما می توانید برمبنای پیروی از یک هرم غذایی مناسب، وزن کم کنید و یا BMI خود را در محدوده‌ی سلامتی حفظ کنید.

بین دریافت غذایی از گروههای مختلف تعادل ایجاد کنید به ویژه در زمینه مصرف میوهها، سبزیجات و غلات کامل.

میزان دریافت چربی روزانه خود را در حد اعتدال نگه دارید و دریافت اسیدهای چرب اشباع شده را کاهش دهید.(بهتر است کمتر از ۱۰% کالری روزانه از اسیدهای چرب اشباع و کمتر از ۳۰% کل کالری روزانه از چربی‌ها تامین شود.)

سعی کنید برنامه غذایی روزانه‌تان حاوی انواع مختلفی از غلات به ویژه غلات کامل که منبع غنی فیبرهستند باشد.

در برنامه غذایی روزانه خود مصرف میوه و سبزیجات فراوان را بگنجانید.

بخش کمی از کالری دریافتی‌تان را با خوراکی‌های شیرین چون آبنبات، کلوچه و کیک‌ها و به طور کلی شکر اختصاص دهید.

از غذاهای آماده که حاوی سدیم و نمک می‌باشند به طور محدود استفاده نمائید.(حداکثر میزان سدیم دریافتی مجاز در روز ۲۴۰۰ میلی گرم می باشد یا درحدود یک قاشق چای‌خوری در روز برای حفظ سلامتی مفید است.)

غذاهایی را انتخاب کنید که به حفظ وزن سلامتی شما کمک می کنند:

مصرف میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی کم کالری دیگری چون محصولات لبنی کم چرب، گوشت و پنیر کم چرب، غلات کامل، مواد غذایی کم شیرین را جایگزین غذاهای پرکالری چون سیب زمینی سرخ کرده، چیزبرگر، پیتزا، بستنی، دونات‌ها و شیرینی‌های دیگر نمائید.

از شیرهای تخمیری چون کفیر به جای خامه‌ها، سس‌ها و سوپ‌های پرچرب استفاده کنید.

ازماست کم چرب یا بدون چربی برای تهیه انواع سس‌ها به جای خامه و مایونز استفاده نمائید.

محصولات لبنی را بدون اضافه کردن شکر و یا انواع افزودنی‌های دیگر مصرف کنید.

پنیرهای خانگی کم چرب و کم نمک را با انواع پنیرهای شور و چرب جایگزین نمائید.

از روش های پخت کم چربی مانند کباب کردن، تنوری کردن، آبپز کردن و یا بخار پز کردن استفاده نمائید. چربی‌های ظاهری موجود در موادغذایی را تا حد امکان حذف نمائید. مانند مصرف مارگارین یا انواع روغن‌ها.

می توانید به جای استفاده روغن در حجم زیاد از اسپری روغن‌ها بر روی غذا یا در ظرف مخصوص طبخ غذا استفاده کنید.

تغذیه و زیبایی پوست و مو مواردیست که کاملا به هم مرتبط میباشند.

تغذیه و زیبایی پوست و مو

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.