images.jpg

لاغری سریع

سلولیت و لاغری سریع

تعریف سلولیت اصطلاحی برای ناهمواری ها و برآمدگی های گوشت چال دار بر روی ران، لگن، باسن و شکم است. سلولیت در زنان و دختران نوجوان و جوان شایع است. سلولیت یک بیماری جدی پزشکی نیست، اما می تواند ناخوشایند باشد. سلولیت میتواند با پوشیدن شلوار کوتاه و یا لباس شنا اشکار شود.

بسیاری از درمان های سلولیت، از جمله ماساژ یا کرم های سلولیت، انتشار قابل توجه دارند. بسیاری از این درمان ها به ادعای خود عمل نمیکنند. محققان در حال مطالعه درمان های پزشکی امکان پذیر هستند. در این میان، شما می توانید به گام کوچکی برای بهبود ظاهر سلولیت ربرسید.

علائم سلولیت مانند پوست چال دار و یا پر از دست انداز است. و گاهی اوقات شبیه پنیر و یا بافت پوست پرتقال است.

سلولیت خفیف تنها زمانی دیده می شود که پوست را نیشگون بگیریم – فرورفتگی در پوست فشرده شده نمایان میگردد. سلولیت شدید باعث می شود پوست مچاله و پر از دست انداز با مناطق قله ای و دره ای به نظر برسد. سلولیت در اطراف ران و باسن رایج تر است، اما می تواند روی سینه، شکم و بازوها نیز را در بر داشته باشد.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنید

سلولیت یک بیماری جدی پزشکی نیست، و درمان ان لازم نیست. در واقع، بسیاری از پزشکان سلولیت را یک اتفاق عادی در نظر میگیرند.   با این حال، اگر شما در مورد ظاهر پوست خود ساس هستید، به دکتر خود، متخصص پوست یا جراح پلاستیک و یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

علل

سلولیت به خاطر اتصال پیوندهای رشته ای که پوست را به عضله زیرین وصل میکند، با لایه های چربی بین ان ایجاد می شود.   همچنانکه سلول های چربی تجمع می یابد، آنها در خلاف جهت پوست فشار وارد میکنند، در حالی که ، کابل های بلند و سخت به سمت پایین فشار وارد میکنند. و این یک سطح ناهموار و یا فرورفتگی را ایجاد می کند.

عوامل خطر

سلولیت در زنان بسیار شایع تر از مردان است. در واقع، اکثریت زنان سلولیت دارند. دلیل ان این است که چربی زنان معمولا در ران ها، باسن و – مناطق مشترک برای سلولیت توزیع شده است. سلولیت با بالارفتن سن نیز رایج است ، زمانی که پوست برخی از قابلیت های ارتجاعی خود را از دست می دهد. با افزایش وزن سلولیت بیشتر قابل توجه است، اما برخی از افراد لاغر نیز سلولیت دارند . این امر منجر به ایجاد در خانواده میشود به طوری که ژنتیک ممکن است بزرگترین نقش را در این که آیا شما سلولیت داشته باشید بازی کند. زندگی بدون تحرک ممکن است شانس تان را در داشتن سلولیت افزایش دهد، مثلا بارداری میتواند.

آمادگی برای ویزیت پزشک

تهیه یک لیست از سوالات به شما کمک خواهد کرد که بهترین استفاده را از زمان تان با دکتر داشته باشید. برای سلولیت، برخی از سوالات اساسی که میتوان از دکتر پرسید عبارتند از: • بهترین دوره عمل چیست؟ • گزینه های درمان من و جوانب مثبت و منفی برای ان چه هستند؟ • هزینه درمان چه قدرخواهد شد؟ • چه نتایجی می توان داشت؟ • چه نوع پیگیری هایی، در صورت وجود، به من می دهید؟

درمان ها و داروها کاهش وزن

کاهش وزن – از طریق غذا خوردن سالم و ورزش منظم – احتمالا سودمندترین درمان سلولیت است. از دست دادن چربی و تقویت عضلات در پاها، ران، باسن و شکم می تواند ظاهر پوست چال دار را بهبود بخشد. مزایای کاهش وزن به تنهایی محدود است، با این حال. اگرچه درمان سلولیت ممکن است پس از از دست دادن وزن قابل توجه باشد، اما آن به طور کامل از بین نمیرود.

لیزر و سیستم های فرکانس رادیویی

شاید امیدوار کننده ترین درمان استفاده از لیزر و سیستم های فرکانس رادیویی است. یک سیستم ترکیبی ماساژ بافت، تکنولوژی فرکانس رادیویی و نور مادون قرمز برای درمان سلولیت است. یکی دیگر از سیستم ها ماساژ بافت های ترکیبی با انرژی لیزر دیود است. یک سیستم از فرکانس رادیویی سوم در سطوح عمیق و سطحی به طور همزمان برای درمان سلولیت استفاده میکند. هر سه سیستم سلولیت را پس از یک سری درمان ها بهبود میدهند. نتایج ممکن است تا شش ماه باقی بمانند.

لیپوساکشن

برخی افراد ممکن است با لیپوساکشن به عنوان یک درمان برای سلولیت درمان شوند. در طول لیپوساکشن، جراح یک لوله باریک در زیر پوست تان از طریق برش کوچک و سپس مکش به خارج سلول های چربی انجام میدهد. اگرچه لیپوساکشن می تواند بدن را شکل دهد، ما ان نمیتواند سلولیت را حذف کند، و ممکن است سلولیت بدتر به نظر رسد. لیپوساکشن به کمک لیزرهای جدیدتر و فرم های کمتر تهاجمی این درمان از بین می رود در حالی که سلول های چربی پوست را سفت میکنند و میتواند یک درمان موثر برای سلولیت باشد.

درمان موضعی

نشان داده شده که استفاده دو بار در روز به میزان ۰٫۳ درصد کرم رتینول میتواند ظاهر سلولیت را پس از شش ماه بهبود بخشد.

طب جایگزین

بسیاری از دستگاه ها، محصولات و کرمها ادعای درمان سلولیت را دارند. اما شواهد علمی برای این ادعا، کم است و یا وجود ندارد. اگر شما یک درمان سلولیت را پیدا کنید که باعث بهبود پوست تان شود ، نتایج ان به احتمال زیاد طولانی مدت نیست. در زیر چند درمان سلولیت اورده شده.

به خاطر داشته باشید که این درمان در رفع سلولیت موثر ثابت نشده است.

  • ماساژ شدید. برخی درمان های سلولیت بر مبنای ماساژ شدید جریان خون است که ، حذف سموم را افزایش می دهد و مایع بیش از حد در مناطق مستعد سلولیت را کاهش میدهد. یکی از این روش ها به طور خاص، Endermologie (همچنین به عنوان Lipomassage نامیده می شود) است، که از یک دستگاه دستی برای مالش پوست بین غلطک استفاده میکند.
  • مزوتراپی. این روش شامل تزریق یک حلال – که ممکن است حاوی ترکیبی از آمینوفیلین، هورمون ها، آنزیم ها، عصاره های گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی – به زیر پوست است. این روش می تواند اثر ماندگارتری برجا گذارد.
  • کرم سلولیت. کرم ها که شامل انواع مختلفی از مواد، مانند ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره های گیاهی و آنتی اکسیدان ها هستند، اغلب به عنوان درمانی برای سلولیت به بازار عرضه شده اند. اما هیچ مطالعاتی نشان
  • نمی دهد که این کرم های استفاده شده هیچ گونه بهبودی به تنهایی داشته باشند. در برخی از موارد، مواد تشکیل دهنده در این محصولات باعث ایجاد واکنش های پوستی یا خارش میشود.
  • لاغری سریع
    سلولیت
New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.