ارتباط بی خوابی و افزایش اشتها

مرداد ۲۰, ۱۳۹۵
Sleep-Series-Part-2-Sleep-for-Less-Hunger_blog.jpg

تحقیقات نشان داده اند که گرسنگی و سیری تحت اثر دو هورمون مهم لپتین و گرلین می باشند.گرلین اشتها را تحریک می کند در حالی که لپتین توسط سلولهای چربی ترشح شده و به مغز هشدار می دهد که شما به مقدار کافی غذا خورده اید. کمبود خواب باعث تغییرات معناداری در سطوح لپتین می شود و متعاقب آن عملکرد گرلین نیز تحت تاثیر قرار می گیرد در نتیجه باعث افزایش اشتها گشته و با به تاخیر انداختن احساس سیری منجر به پرخوری می گردد. علاوه بر این خستگی روزانه نیز می تواند افراد را به پرخوری (آن هم از نوع مصرف غذاهای شیرین و فاقد مواد مغذی) سوق دهد تا ازاین طریق انرژی از دست رفته را بازیابند . در حالی که این غذا ها تنها باعث ایجاد یک آرامش موقت گشته و به این ترتیب با مصرف این گونه مواد غذایی در اثر افزایش قندخون و ترشح انسولین گرسنگی تجدید شده و منجر به خوردن مقدار زیادی از انواع اسنک ها و افزایش تمایل به شیرینی و … می گردد و در واقع یک سیکل معیوب را ایجاد می کند.

از این رو توصیه می کنیم اگر گاها عصرها احساس دردهای ناشی از گرسنگی می نمائید سعی کنید ۱۰ دقیقه پیاده روی سریع در یک محیط بسته داشته باشید (چرا که محیط باز و هوای تازه مانند زمانی که ورزش می نمائید اشتهای شما را تحریک می نماید)، یک فنجان چای سبز بنوشید( چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است و به نسبت قهوه دارای کافئین کمی است)، ۴/۱ فنجان شربت لیمو و یا یک عدد سیب کوچک بخورید(که حاوی پروتئین بالا ،چربی سالم و کربوهیدرات پیچیده، قند کم و یک منبع خوب منیزیوم و فیبر می باشد)، حتی انجام چند تنفس عمیق بیشتر از هر چیز دیگری می تواند به رفع خستگی شما کمک نماید.

Sleep-Series-Part-2-Sleep-for-Less-Hunger_blog

New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.