رژیم به چه معناست؟!

مهر ۱۵, ۱۳۸۹ 0

برای بسیاری از مردم رژیم به معنای کاهش وزن است. در حقیقت تعداد اندکی از مردم اهمیت رژیم را درک می کنند. رژیم درواقع شامل هر چیزی که یک فرد می خورد می شود. حال چه کم باشد چه زیاد، چه خوب باشد چه بد. رژیم به معنای غذاست که نقش بسیار مهمی در مبارزه انسان با بیماری و نا توانی بازی می کند.

به وضوح مشخص شده است که یک رژیم متعادل برای داشتن سلامتی خوب لازم است. همزمان با آن ، هر فردی باید اهمیت یک رژیم مناسب را در شرایط بیماری بداند. یک رژیم مناسب به بدن بیمار کمک می کند تا در مسیر بهبودی سریعتر حرکت کند. در هر نوعی از بیماری یا اختلال فیزیولوژیک ، رژیم غذای معمول به یک رژیم درمانی خاص تغییر داده می شود تا فشار روی ارگان بیمار کاهش یابد و علائم و دیگر تظاهرات بیماری رفع شود. رژیم های درمانی در پزشکی مدرن نقش مهمی دارند. بسیاری از بیماران به میزان کافی آموزش داده نمی شوند و در نتیجه نمی توانند از دیگر اشکال درمانی استفاده کامل ببرند. پزشکان ندرتا دستور العمل های کافی درمورد رژیم ارائه می کنند. برای مثال یک بیمار با زخم معده یا حصبه باید یک رژیم ملایم ، ساده و سبک دریافت کند. چنانچه بر عهده بیمار گذاشته شود که خود به جزئیات رژیم غذایی اش بپردازد ، در نهایت تنها از ادویه جات پرهیز می کند. اگر رژیم درمانی ناقص باشد ، علائم به طور کامل بر طرف نشده و دوباره عود می کنند.

در مورد مشابه ، یک متخصص رژیم غذایی باید به طور مفصل در مورد غذاهایی که از نظر حرارت زایی مکانیکی و شیمیایی ملایم هستند برای بیمار توضیح دهد. این راهنمایی های رژیمی به بهبود سریع زخم معده یا حصبه و بر طرف شدن خود بخودی علائم کمک می کند.

تقریبا همه بیماریها با رژیم غذایی ارتباط دارند. برخی بیماریها به وسیله رژیم نامناسب ایجاد می شوند و برخی نیازمند اصلاح رژیم به عنوان قسمتی از درمان می باشند.

فقر غذایی یا تغذیه ای به کمبود انواع مواد مغذی منجر می شود که آنمی ( کم خونی ) شایع ترین اختلال ناشی از این کمبود است. ریزش مو و بیماریهای پوستی نیز مربوط به کمبود ویتامینهای خاصی در رژیم غذایی می باشد. بدیهی است که برای رفع این مشکلات هر فردی باید رژیم غذایی خود را اصلاح کند.

برخی مردم به اشتباه فکر می کنند که سلامتی به کمیت غذای مصرفی بستگی دارد. در حقیقت تغذیه بیش از حد به چاقی می انجامد. کمی بیش از ۱۰۰ کالری اضافه در روز ، که می تواند یک موز یا یک مشت بادام زمینی باشد ، طی ۴ تا ۵ هفته باعث kg 5/. افزایش وزن شود. این به معنی kg 6-5 افزایش وزن در سال است.

چاقی عوارض دیگری از قبیل بیماریهای قلبی ، درد مفاصل و مشکلات تنفسی را همراه خود می آورد.برای مقابله با همه این مشکلات یک رژیم غذایی مناسب لازم است که در این مورد رژیم کاهش وزن مناسب است.

مشکلات فیزیولوژیک ، مانند تب ناشی از حصبه، سل و غیره، اختلالات کبدی و کلیوی و دیگر مشکلات مربوط به سیستم های بدن نیاز به اصلاح رژیم غذایی دارند. این اصلاحات به نحوی انجام می گیرد که ارگان های آسیب دیده بتوانند استراحت کنند و در نتیجه درمان موثرتر واقع می شود.

تغییرات رژیم غذایی در زمان استرسهای فیزیولوژیکی مانند حاملگی و شیر دهی نیز لازم است. احتیاجات تغذیه ای نیز همچنانکه خود ما بزرگ می شویم ، تغییر می کنند. رژیم غذایی برای نوزادان ، کودکان ، جوانان، بالغین بالای ۴۰ سال و سالمندان متفاوت است. برای اینکه در طول سال سرحال و پر انرژی باشیم ، باید همراه با تغییرات فصلی ، رژیم غذایی خود را هم تغییر بدهیم.

پس می بینیم که رژیم غذایی جزء بزرگ و فراگیری از زندگی هر فرد است و در نهایت :    ( بشر تحت تاثیر چیزی است که می خورد)


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.

 


New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.