سبزی‌ های تضمین کننده ی سلامتی

آبان ۲۶, ۱۳۸۹ 0

متخصصان تغذیه تاکید دارند: سبزیجاتی که دارای برگ‌ های سبز رنگ و پهن هستند، یکی از غنی ‌ترین منابع به لحاظ دارا بودن ریزمغذی ‌های مفید و حیاتی برای بدن محسوب می شوند.

به گزارش ایسنا، با وجودی که تقریبا همه می‌ دانند سبزیجات سبز رنگ برای بدن مفید هستند، اما هنوز بسیاری از ما از مصرف آن ‌ها پرهیز می‌ کنیم.

در این مقاله جدید که در شبکه خبری تورنتونیوز به چاپ رسیده است، نام چند سبزی اصلی سبزرنگ عنوان شده که تاثیرات آن ‌ها روی سلامت بدن شگفت ‌انگیز و فوق‌ العاده است.

کلم بروکلی

تاثیر فوق‌ العاده و قابل توجهی در پیشگیری از سرطان دارد و برای افرادی که سابقه ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی داشته ‌اند، توصیه می ‌شود. این سبزی همچنین منبع غنی از آهن بوده و به همین خاطر برای افرادی که کم خونی ناشی از فقر آهن دارند، بسیار مفید است. گل ‌های کلم بروکلی را با بخار یا آب جوش با حرارت خیلی ملایم بجوشانید و مصرف کنید تا خواص تغذیه ‌ای خود را حفظ کند.

کلم پیچ

کلم پیچ یکی دیگر از این سبزیجات پرخاصیت است که مصرف آن بسیار توصیه می ‌شود. این سبزی چه خام و چه پخته مصرف شود، مزایا و خواص بسیار دارد. کلم پیچ به دلیل این که سرشار از ویتامین A است، برای پوست و چشم ‌ها فوق‌ العاده مفید است.

این سبزی همچنین به دلیل دارا بودن فتوریزمغذی‌ ها به بدن برای مقابله با مولکول‌ های مضر رادیکال آزاد کمک می ‌کند. همچنین در پیشگیری از سرطان‌ های ریه، معده، روده و پروستات مفید است. متخصصان تغذیه برای کسانی که قصد بدنسازی دارند، کلم پیچ را توصیه می ‌کنند، چون منبع غنی از ید است و به رشد ماهیچه ‌ها کمک می ‌کند.

جوانه لوبیا

سبزی مفید بعدی جوانه لوبیا است که اگر در سالاد یا به صورت میان وعده مصرف شود، مواد مغذی مهمی را به بدن می ‌رساند. جوانه های لوبیا سرشار از ویتامین C هستند و مصرف مشتی از آن‌ ها سه چهارم نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می ‌کند.

جوانه لوبیا همچنین حاوی ویتامین ‌های A ، B ، E و کلسیم و آهن و پتاسیم است.

اسفناج

اسفناج هم جزو سبزیجات اصلی است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود. این سبزی حاوی کاروتنوئید است که در پیشگیری از سرطان موثر می ‌باشد. به علاوه اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C و A برای سلامت پوست و چشم ‌ها بسیار مطلوب است.

این سبزی به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی پتاسیم برای مبتلایان به فشار خون بالا بسیار مفید است. اسفناج همچنین ماهیچه‌ ها را تقویت می‌ کند و برای مبتلایان به کم خونی هم مفید است.

کاهو

یکی دیگر از منابع متنوع ویتامین‌ ها، کاهو است. کاهو منبع غنی از ویتامین‌ های A ، B ، C و فولیک اسید، منگنز و کروم است و همچنین کالری را پایین می ‌آورد. کاهو منبع غنی از آهن هم هست که به تشکیل خون کمک می ‌کند. به علاوه به دلیل دارا بودن منیزیم برای سلامت مغز و اعصاب ضروری است.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود.

 


New Page 1

 مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت جهت مشاوره چاقی و لاغری در خدمت شماست.
تغییرات اندک در شیوه زندگی می تواند تحولی بزرگ در سلامت کلی ایجاد کند.

عادات غذایی اشتباه و کم تحرکی به همراه استرس از عوامل خطرزا برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن و خطرناک از جمله : چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و بیماریهای قلبی هستند.

از آنجاییکه تغییر شیوه زندگی و عادات غذا خوردن نقش موثری در پیشگیری و کنترل این بیماریها دارد، برآن شدیم با ایجاد مرکز مشاوره تغذیه و رژیم درمانی دی دایت با بهره گیری از خدمات نوین ، به شما دوستان در داشتن زندگی سالم و شاداب تر کمک نمائیم

این مرکز بصورت یا استفاده از نیروهای متخصص راهگشای بسیاری از مشکلات شما در زمینه کاهش یا افزایش وزن میباشد.